رفتن به محتوای اصلی
x

9 تبلیغ‌افزار اندرویدی بر روی گوگل‌پلی

خلاصه: یک محقق 9 برنامه‌ی جعلی را بر روی گوگل‌پلی کشف کرده است، تعداد نصب این برنامه‌ها به بیش از 8 میلیون می‌رسد. همه‌ی این برنامه‌های جعلی تحت عنوان برنامه‌های کنترل از راه دور ارائه شده‌اند ولی هیچ یک از قابلیت‌های مورد انتظار را ندارند. این برنامه‌های جعلی از گوگل‌پلی حذف شده‌اند. کاربرانی که برنامه‌های جعلی را بر روی دستگاه‌های خود دارند می‌توانند آن‌ها را از طریق Settings در منوی Apps حذف کنند.

 

گوگل همچنان در حال اخراج دسته‌ای از برنامه‌های جعلی‌ست که هدفشان نشان دادن تبلیغات جعلی بر روی دستگاه‌های کاربران است.

یک محقق 9 برنامه‌ی جعلی را بر روی گوگل‌پلی کشف کرده است، تعداد نصب این برنامه‌ها به بیش از 8 میلیون می‌رسد.

در بین این مجموعه از برنامه‌های تهاجمی، 4 برنامه با بیش از 500000 نصب از طریق فروشگاه رسمی اندروید، یکی با بیش از 1 میلیون نصب و دیگری با حدود 5 میلیون بار نصب  وجود دارند.

همه‌ی آن‌ها به‌عنوان برنامه‌های کنترل از راه دور برای چندین وسیله‌ی الکترونیکی یا برای موارد خاص (مانند تلویزیون و ...) تبلیغ می‌شوند و توسعه‌دهنده‌ی همه‌ی آن‌ها یکسان است. (Tools4TV)

به‌گفته‌ی یکی از محققان ESET هیچ‌ یک از قابلیت‌های مورد نظر در هیچ یک از این برنامه‌ها وجود ندارد.

محبوب‌ترین برنامه‌ی این دسته، به عنوان یک برنامه‌ی کنترل از راه دور برای تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی ارائه شده است. همچنین این برنامه یکی از قدیمی‌ترین‌های این دسته در گوگل‌پلی است و از 28 ژوئن تاکنون بیش از 5 میلیون بار نصب شده است.

به‌گفته‌ی محققان این برنامه با قابلیت تبلیغ‌افزار به گوگل‌پلی بارگذاری شده است، چراکه هیچ به‌روزرسانی‌ای از زمانی که به گوگل‌پلی اضافه شده است، دریافت نکرده است. آمار نصب این برنامه‌ی جعلی از زمانی که به گوگل‌پلی اضافه شده‌اند، در زیر آورده شده است.

این برنامه‌های جعلی از گوگل‌پلی حذف شده‌اند. کاربرانی که برنامه‌های جعلی را بر روی دستگاه‌های خود دارند می‌توانند آن‌ها را از طریق Settings در منوی Apps حذف کنند.

    

 

تحت نظارت وف ایرانی